Om Ansikta Medica Nettbutikk
Vi selger varer fra kjente hudpleiemerker som også tilbys på våre skjønnhetsklinikker i Oslo, Tromsø og Asker. Ansikta Medica Nettbutikk drives av 1.618 GROUP AS, Norge.
1.618 GROUP AS
Hagaliveien 5B
1358 Jar
Organisasjonsnummer: 916 353 790
Kundeservice: 40171810
kundeservice@ansikta.no
Ved post til Ansikta Medica Nettbubutikk Kundeservice må konvolutt merkes med «Kundeservice».
Generelt
Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling fra Ansikta Medica Nettbutikk e-handel www.ansikta.no/nettbutikk («Ansikta Medica Nettbutikk e-handel»). Avtale mellom deg og Ansikta Medica Nettbutikk om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse.
For å handle på Ansikta Medica Nettbutikk e-handel må du være fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers være i stand til å inngå en avtale. Dersom du er under 18 år, må du ha tillatelse fra foresatte for å kunne bestille fra oss. Vi reserverer oss mot eventuelle leveranseforsinkelser og utsolgte produkter. Videre reserverer vi oss mot tekniske feil, trykkfeil og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å endre eventuelle feil i prisinformasjon før og etter bestillingen er behandlet.
For nærmere informasjon om hvordan Ansikta Medica Nettbutikk håndterer og behandler dine personopplysninger, se Ansikta Medica Nettbutikk personvernpolicy.
Bestilling og levering
Mindre pakker leveres direkte i din postkasse. Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig. Dette innebærer at våre leveranser men hovedsakelig med tog og i andre tilfeller med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen.
Varsling
Ved leveranse vil du bli varslet via SMS og/eller brev fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager, mailes en beskjed angående dette til din adresse.
Fraktkostnad
Gratis frakt til alle adresser i Norge, med mindre annet er spesifisert.
Uavhentet leveranse
Pakker som skal hentes på ett av Brings utleveringssteder vil bli liggende der i henhold til Brings bestemmelser. Pakker som ikke hentes innen tidsfristen, vil bli sendt tilbake til Ansikta Medica Nettbutikk e-handel. Dersom pakken ikke hentes slik at den blir returnert til oss – belaster vi en avgift som tilsvarer kostnadene for returfrakt og håndtering; kr 199. Dette trekkes fra beløpet som refunderes.
Vår rett til å nekte bestilling
forbeholder seg retten til å nekte bestillinger, eksempelvis om rabattsjekker som du ikke har mottat direkte fra Ansikta Medica Nettbutikk har blitt brukt ved en bestilling eller nekte vareprøver ved gjentatte bestillinger som ikke overstiger et visst beløp.
Force Majeure
Ansikta Medica Nettbutikk er ikke ansvarlig for å gjennomføre et kjøp dersom det foreligger hindringer som Ansikta Medica Nettbutikk ikke kan overvinne, eller dersom det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at Ansikta Medica Nettbutikk skal overvinne for å få gjennomført et kjøp. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tape som påføres som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor Ansikta Medica Nettbutikk kontroll, som Ansikta Medica Nettbutikk med rimelig grunn ikke kunne forventes å ha tatt i betraktning i forbindelse med kjøpet, eller som Ansikta Medica Nettbutikk ikke med rimelig grunn kan forventes å unngå eller overvinne følgene av.
Ordre- og leveransebekreftelser
Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og Ansikta Medica Nettbutikk om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt Ansikta Medica Nettbutikk Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.
Når varene sendes fra lageret til Ansikta Medica Nettbutikk e-handel, vil du også motta en leveransebekreftelse/kvittering via e-post.
Bytte, angrerett og reklamasjon
Den enkleste fremgangsmåten er å sende e-post seg til en av Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice. Der vil du ha mulighet til å få pengene tilbake direkte ved godkjent angrerett eller reklamasjon. Retur kan også gjennomføres ved at varen sendes til Ansikta Medica Nettbutikk e-handel sitt lager. Returadressen er:
Ansikta Medica / Holmen Senter
Vogellund 6
1394 Nesbru
Returadresselapp kan du ved å kontakte Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice – se ovennevnte kontaktinformasjon. Dette gjelder kun om Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice kan godkjenne en eventuelt reklamasjon. Ansikta Medica Nettbutikk er ikke ansvarlig for varen under forsendelsen tilbake til Ansikta Medica Nettbutikk fra kunden i forbindelse med angrerett eller reklamasjon.
Bytte
Som kunde har du rett til å bytte en bestilt vare innen 30 dager etter at du mottok varen. Bytte kan ikke gjøres hos fysiske klinikker som inngår i Ansikta Medica kjede i Norge, da du istedenfor må utøve din angrerett. Forutsetning for å bytte en vare mot en annen vare er at varen kan tilbakeleveres uåpen, ubrukt og i uskadet stand. Du har ikke rett til å bytte eller returnere rabatterte varer. Fraktkostnader ved bytte og retur betales av kunden.
Angrerett
Angrettloven gir deg som forbruker 30-dagers angrerett ved kjøp på Ansikta Medica Nettbutikk e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur (f. eks. kremer), og der forseglingen eller orginalpakken er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.
Dersom produktet omfattes a angreretten og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har Ansikta Medica Nettbutikk rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.
For julehandel gjelder en forlenget angrerett frem til og med 23. januar for kjøp gjort mellom 14. november t.o.m. 24 desember.
Benyttelse av angrerett
Dersom du istedenfor ønsker å sende varen tilbake til Ansikta Medica Nettbutikk e-handel, vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Om ønskelig kan du benytte standardblanketten for utøvelse av angrerett utarbeidet av Barne- og familiedepartementet (se Statlig blankettarkiv).
Senest innen 14 dager etter at Ansikta Medica Nettbutikk ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. Ansikta Medica Nettbutikk vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du anvendte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg. Ansikta Medica Nettbutikk har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Gaver og vareprøver ved kjøp
Ved retur av kjøpte produkter skal gaver og vareprøver, som kunden har fått av Ansikta Medica Nettbutikk med anledning av kundens kjøp, også returneres av kunden.
Reklamasjon
Ansikta Medica Nettbutikk garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett. Du må reklamere til Ansikta Medica Nettbutikk så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.
Fraktkostnader
Ved godkjent reklamasjon påtar Ansikta Medica Nettbutikk seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen med mindre du velger å returnere varen til din nærmeste Ansikta Medica klinikk. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til Ansikta Medica Nettbutikk, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.
Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos Ansikta Medica Nettbutikk ber vi om at du kontakter vår kundeservice ved å ringe oss på 40171810, sende e-post eller melding gjennom våre kontoer på sosiale media eller ved å kontakte til nærmeste Ansikta Medica klinikk for mer informasjon. Ansikta Medica Nettbutikk vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.
Betaling og priser
Sikker betaling
Det å handle i Ansikta Medica Nettbutikk e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom faktura, delbetaling (Klarna Konto), direktebetaling (Klarna Direkt) eller kortbetaling der ditt bank- eller kredittkort er tilsluttet Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express. For mer informasjon om de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.
Klarna personvernerklæring
“Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.”
Kortbetaling
Du som har et bank- eller kredittkort knyttet til Visa, Mastercard/Eurocard, American Express, Electron eller Maestro kan betale gjennom ditt kontokort. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna, for å garantere en rask og sikker betaling. Når du velger dette betalingsalternativet reserveres beløpet på din konto ved bestilling og betalingen gjennomføres når varene sendes til deg.
Ansikta Medica Nettbutikk tilbyr via sine betalingsleverandører de siste systemene for sikrere betaling. Dette innebærer at du innimellom må aktivere slike systemer via din bank. Om ditt nettkjøp nektes på grunn av dette, må du benytte fakturabetaling eller kontakte din bank for aktivering av sikrere kortkjøp på nettet.
Faktura
Fakturaen sendes via e-post fra Klarna. Fakturaen overføres til vår samarbeidspartner, Klarna AB, som gjør en kredittsjekk av deg. Ved fakturabetaling skjer levering av bestilte varer kun til din registrerte adresse. For Klarnas vilkår om faktura som betalingsalternativ, klikk her.
Delbetaling (Klarna Konto)
Dersom du velger delbetaling som betalingsalternativ, velger du selv hvor mye du vil betale hver måned. Delbetaling håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna AB. Levering av delbetalte varer skjer kun til din registrerte adresse. For Klarnas vilkår om delbetaling som betalingsalternativ, klikk her.
Direktebetaling (Klarna Direkt)
Med Klarna Direkt betaler du i kassen ved å identifiere deg med BankID. Pengene blir trukket når vi har sendt varene dine. Du kan logge inn for Klarna Direkt her: (https://app.klarna.com/login)
Priser
Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.
Gavekort
Våre gavekort virker også på Ansikta Medica Nettbutikk e-handel (dette gjelder våre nye kort med kode på baksiden). Når du innløser ditt gavekort, velger du selv hvor stor del av beløpet du ønsker å bruke
Gavekortene kan kjøpes i alle våre butikker og på hjemmesiden.
Ansikta Medica Nettbutikk gavekort er gyldig som betaling for varer i samtlige av Ansikta Medica klinikker og på Ansikta Medica Nettbutikk e-handel. Gavekortet kan ikke byttes mot kontanter. Gavekortet er gyldig i 2 år fra den dag dette aktiveres eller brukes. Ved hvert kjøp som kortet brukes, vil gjenstående beløp på kortet vises på kvittering. Du kan alltid kontrollere kortets saldo i din Ansikta Medica Nettbutikk eller på ansikta.no/nettbutikk. Ansikta Medica Nettbutikk er ikke ansvar for mistede eller stjålne kort.
Produktinformasjon og bilder
Ansikta Medica Nettbutikk gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din leveranse, spesielt om du er allergisk eller overfølsom mot noen ingredienser.
Forpakningene på våre produkter kan variere i utseende. I enkelte tilfeller kan størrelsen som tilbys være en annen enn den som er avbildet, derfor er det alltid den skriftlige informasjonen angående volum som gjelder.
Er du usikker på et produkt, vennligst kontakt Kundeservice eller kom innom en av våre Ansikta Medica klinikker for mer informasjon.
Alt innhold på ansikta.no eies av 1.618 GROUP AS eller våre lisensgivere. Informasjonen er beskyttet gjennom blant annet immaterielle rettigheter og markedsføringslov. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout, samt informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at det på forhånd er gitt skriftlig samtykke til dette fra Ansikta Medica Nettbutikk.
Best-før-dato
På de fleste av våre produkter finnes et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Ved siden av symbolet står det enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det åpnes. Øvrige produkter har spesifikk datomarkering.
Vær også oppmerksom på at holdbarhetstiden påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. Bruk for eksempel en spatel når du tar hudkrem fra en krukke, ikke fingrene, ellers vil bakterier lett spres og holdbarheten forkortes. Ingen produkter har godt av å oppbevares for varmt eller i direkte sollys.
Lovvalg og tvisteløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.
Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice
Du er velkommen til å kontakte Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice for spørsmål eller annet som angår Ansikta Medica Nettbutikk kjøpsvilkår, eller dersom du ønsker råd- og veiledning angående produktvalg. På Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice arbeider det bl.a. leger og hudterapeuter med lang erfaring knyttet til vår sortiment. Kontaktinformasjon til Ansikta Medica Nettbutikk kundeservice finnes innledningsvis.
***
Kjøpsvilkårene er fastsatt av Ansikta Medica Nettbutikk den 1 april 2021